17 Eylül 2011 Cumartesi

Karşılık Bekleme..

 Ne kadar söylesem de" biliyorum" bilmek ve uygulamak farklı şeylerdir.. Bildiğini hayata geçirmekse çetin bir yol.. Evrenin sana "hadiii e hadiiii??" demesi gibi... O kadar söylüyordun sağda solda.. Tamam doğruydu da.. E onlara da yaradı bu söylediklerin.. Kendine gelince niye bozuşuyoruz?? Ahh atalarımız herşeyi doğru söylemişmidir bilmem ama bu konularla ilgili ne çok doğru tespitlerde bulunmuşlar... Kelin merhemi olsa'dan tut
terzisine kadar.. Kendi düşenin ağlamamasını sölediği gibi yaptığın iyilikleri denize atmana kadar tembihlemişler... Lakin yaşayınca farkediyor insan.. Ancak ozaman aynı kanıya varıyorr.. - Haa öyleymiş hakikaten', diyoruz bir yerde....
 Sevgiye saygıya bu kadar mı açız? Sahi neden iyilik yapıyoruz dedim ya bugün? Gönlümüze hoş gelene kafamıza denk olana açmıyor muyuz dostluk kapılarını... Karşımızdakini mutlu etmek adına emeğimizi enerjimizi sevgimizi koymuyor muyuz yollarına? Eee madem sırf o mutlu olsun diye yapıyorsak herşeyii.. Gün gelipte bir gün aynı ilgi alakayı görmediğimizde neden bozuluyoruz.. Neden soğuyoruz.. Neden karşımızdakine olan sevgimiz saygımız günden güne soğuyor.. 
 Geçenlerde bir arkadaşımın bana hatırlatmasıyla gözlerim parıldadı.. Dediki : Ne kadar çok emek harcar ne kadar çok enerji harcarsan birine, beklenti eşiğin de bir o kadar yükselir.. Hatırladım. çok emek harcamadığım belkdie en sağlıklı iletişim kurduğum arkadaşlarım yakmıyordu canımı.. Beni üzen hep en yakınımdakiler en içimdekiler olmuştu.. Çünkü yedi kat yabancının hatasını hoş karşılarken, en yakınımın karşılayamıyordum.. Anında gardım düşüyor kahrolsun bayraklarını çekiyordum tepeye.. Sonra küsüyordum herşeye.. Herkese...
Böyle olmamalıydı.. Bir yerde bir yanlışlık vardı...
İyilik yap denize at değil varmak istediğim yer... Hayatı paylaştığınız insanlara dikkat edin.. Onları sevdiğinizde birşeyler paylaşmak istediğinizde ona iyi bakın.. Size sizden neyi yansıtıyor? size nasıl ayna tutuyor... Sorunları olan arkadaşlarınız sürekli size danıştığında sizi ne ilan ediyor? kotu gün dostu olduunuzu mu? dert babası olduunuzu mu? Siz kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz? Sadece eğlenmeye gezmeye lak lak etmeye çağıran arkadaşlarınıza iyi bakın... Size ne ifade ediyor... Size sizden neyi yansıtıyorrrr ? Herşey herkes her olay bize bizi yansıtır.. Bizler kendi düşüncelerimizden ibaretiz... Yeterki farkedelimm... Yaşadığımız her olayda kendimizi ispat ederiz.. başımıza gelen her olay bize birşeyi hatırlatır... KENDİMİZİ..
yaptığımız her davranışı her emeği her paylaşımı neden yaptığımızı düşünerek farkındalıkla yaşadığımızda eminim beklentilerimiz daha az'a düşecek.. Yada uğraşılarımız... Her türlü karlıyız... Hadi yine iyiyizzz (:


PS: "İster iyi, ister kötü olsun, güzel veya çirkin, doğru veya yanlış, kişinin karşılaştıkları hepsi, gerçeklik değil, kendi yansımalarıdır. Herkes daima ve yalnızca, kendisi neyse onu biçer. Tohum da harman da sensin."
Tanrılar Okulu


Bu cümle bana çok iyi gelir.. Size de hatırlatma olsun ;)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder