17 Eylül 2011 Cumartesi

Gerçekten iyi olduğunu mu düşünüyorsun?

Birisine neden iyilik yaparız? Mutlu olması için mi yoksa kendimizi iyi hissetmek için mi?
Belkide ne kadar iyi bir insan olduğumuzu ispatlamak içindir.Yada onaylanmak.. Öyle ya ego onaylanmak ister. Peki bu gerçekten iyi olduğumuzu gösterir mi?
 Düşündümm...
Son yılların vazgeçilmezi sosyal medya bağımlılığımızı, her yaptığımızı paylaşmamızı, nereye gittiğimizi ne yediğimizi, ne aldığımızı paylaşmamızı...Bunları niçin yapıyoruz? Bizi buna iten neydi? Gösterişş ?? Hmmm
Güzel ülkemin gösterişli bir kültüre sahip olduğunu hatırlayacak olursak evet çok geçerli bir sebep olabilir..
Ama ben başka bir eksikliğe değinmek istiyorum. Nasıl bir yalnızlık ki bu, insan yaşamın içinde her anını yazmaya fırsat bulabiliyor... Nasıl bir boşluktur ki bu sanal ortamlarda kendimizi çarşaf çarşaf göstererek doldurulmaya çalışılıyor.. Diyeceğim ki asosyallik.. Hayır ! Anlamadığım gerçekten sosyal gözüken insanların, her anı dolu programlı insanların her dakikasını paylaşması.. paylaşmaya zaman bulması.. aklına gelmesii..
Sanırım hayatı sırf sosyal medyalarda paylaşmak için yaşar olduk. Eskiden anılarımızı ölümsüzleştirelim diye çektirdiğimiz fotorafların amacı şimdi profile koymak için oldu.. Tüm bunları yapmak için içinde olduğumuz o an'ları gerçekten yaşıyor muyuz peki? Yada şöyle sorayım: paylaştığımız durumların ne kadar içindeyiz? Ne kadar yaşadıklarımızın farkındayız.. Olayın amacını anlamadan belkide tadını çıkarmadan anında elimiz telefona gidiyor.. Bizi buna sürükleyen neydi merak ediyorum.. Kınamıyorum.. Saçma bulmuyorum. Sadece merak ediyorum... Bizi bu duruma getiren neydi? Nerden başladı hikaye? Ve nereye varırız bu yolda ?
 Daha da düşünürüm ben bunları.. elbet cevaplarla da karşılaşırım bu yolda. Kendime ayna tuttuğumdandır bu farkındalık... Bu sorgulama.. Ve her haliyle hayatı kabulleniş.. Ne olursa olsun.. toplum olarak yada çağın insanları olarak nereye gidersek gidelim... Burda olmanın tadını çıkarıyorum.. Ve artık kendi cümlelerimi kuruyorummm..
 Evet  hayat paylaştıkca güzell.. paylaşıp çoğalınca güzel ama mutluluklarıı.. Ama kendi gücümüzü keşfedişimizi, ama varlığımıza dair bu kişisel gelişim yolumuzda karşımıza çıkanları... Ama hislerimizii.. Ama düşüncelerimizi..


güzel deneyimlerinizi en içten hislerinizle paylaşmanız dileğimle...


dml...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder